Grafika, a tekst

Grafika, a tekst

Skonstruowanie reklamy która będzie w stanie wywrzeć największy możliwy wpływ u wszystkich jej odbiorców jest głównym celem wszystkich specjalistów od marketingu. Stworzenie takiej reklamy da gwarancję ogromnego sukcesu kampanii reklamowej oraz zapewni ogromne zyski przedsiębiorstwu, które wykonanie kampanii zleciło, a co za tym idzie również i agencji reklamowej.

Zwykła reklama, na której na białym tle pojawia się tekst w czarnym kolorze nie jest dla nikogo atrakcyjna i raczej nie zwróci uwagi konsumentów, nawet gdy dla jej prezentacji wybierze się idealne miejsce, takie jak na przykład billboard w najbardziej ruchliwym miejscu w mieście. Taki sam efekt powstanie gdy zbyt dużo tekstu pojawi się na reklamie, gdyż po prostu przytłoczy od odbiorcę oraz zniechęci do przeczytania całości. Reklama musi być prosta i czytelna, a atrakcyjna oprawa graficzna zagwarantuje, że wiele osób z chęcią zwróci na nią uwagę, ba! może nawet opowie o niej swoim znajomym, co wywoła efekt tzw. marketingu szeptanego, co jest niesamowicie pożądane w świecie reklamy.

W ostatnich latach na rynku reklamowym dużym powodzeniem cieszą się infografiki. Jest to stosunkowo nowa forma przekazu łącząca w sobie projekt graficzny z informacją tekstową. Za pomocą infografik w łatwy, przystępny, a przede wszystkim interesujący sposób możemy zaprezentować bardziej skomplikowane treści merytoryczne. Przekaz taki jest również zdecydowanie bardziej zrozumiały dla przeciętnego odbiorcy. W Polsce ta forma reklamy nie jest jeszcze szczególnie rozpropagowana, jednak jak uczy doświadczenie w najbliższych latach powinniśmy mieć z nią do czynienia coraz częściej.