Promowanie lokalnej marki

Promowanie lokalnej marki

Stworzenie silnej marki istniejącej na lokalnym rynku może być doskonałą inwestycją która zapewni naszej firmie stabilną pozycję na rynku i perspektywiczne szanse na dalszy rozwój. Wymaga to jednak długotrwałej obecności naszego produktu na rynku, stałej, przemyślanej kampanii reklamowej oraz sukcesywnego pojawiania się na najważniejszych dla regionu imprezach.

Dobrze wypromowana marka bardzo często jest największym kapitałem przedsiębiorstwa. Ludzkie przywiązanie do rzeczy znanych jest oczywiste – warto zatem dbać o znak firmowy, jako podstawowy element naszej identyfikacji wizualnej. Czasem wypromowanie takiej marki może wymagać poniesienia ogromnych nakładów finansowych, jednak zwykle wystarczy dobrze przemyślana kampania reklamowa – produktu nie może być za dużo, gdyż może stać się obiektem śmiechu – a resztę powinna załatwić reklama szeptana. Lokalne marki są bardzo łakomym kąskiem dla wielkich korporacji, które widzą w nich szansę na zaistnienie i stworzenie efektywnej reklamy na nowych rynkach ze swoimi produktami lub decydują się na dalszą produkcję wykorzystując lokalną markę, jednak rozwijając produkt we własnym zakresie.

Wielu biznesmenów w ten sposób prowadzi swój biznes – tworzą atrakcyjną markę, zapewniają jej atrakcyjną reklamę w regionie, po czym sprzedają interes dużej korporacji, na czym zbijają niemałe fortuny. Przeglądając artykuły prasowe często znaleźć można informacje na temat znanych lokalnych marek, które przejmowane są przez wielkie koncerny. Przykładem może być tutaj np. Wedel lub Idea.