Rowery – zalety płynące z jazdy

Rowery – zalety płynące z jazdy

W trakcie jazdy na rowerze może spalić w ciągu godziny około 500 kalorii i to bez zbędnego wysiłku. Systematyczna jazda podobna jest bowiem do treningu areobowego, niż więc dziwnego, że przynosi tak spektakularne efekty bez względu na to, czy jeździsz rekreacyjnie czy na poważnie.

Jazda na rowerze skutkuje licznymi pozytywnymi efektami zdrowotnymi, a także uzyskaniem pięknej figury. Podczas jazdy na rowerze pobudzone są do pracy mięśnie, spalane są zapasy energii z komórek tłuszczowych, a także normalizujemy poziom cukru we krwi. Kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego dla nas roweru w sklepie sportowym, a także decyzja ile czasu chcemy na jazdę na rowerze poświęcić każdego dnia, czy w ciągu tygodnia. Już 3-4 przejażdżki w ciągu tygodnia pomogą nam obniżyć poziom złego cholesterolu. Dzięki jeździe zwiększa się objętość naszych płuc, a także poprawia wydolność organizmu. Jazda wpływa na dotlenienie krwi, a także poprawę pracy serca, a więc chroni nas przed zawałami i innymi rzeczami. Wzmocnione zostają także mięśnie nie tylko nóg, ale także pleców i brzucha. Kręgosłup zostaje zrelaksowany i odpręża się. Ogólnie mówiąc wzrasta nasza odporność, a także poprawia nasz stan ogólny – stajemy się bardziej wyciszeni i odporni na stres. Dzięki obcowaniu z naturą możemy w pełni odpocząć i zregenerować się po męczącym dniu w pracy. Sport ten polecany jest także osobom z problemami stawów, czy otyłymi, ponieważ nie obciąża niepotrzebnie jak inne rodzaje aktywności. Jazda na rowerze normalizuje także poziom cukru we krwi, dlatego jest to idealny sport dla osób chorych na cukrzycę (dzięki tej aktywności osoby chore mają bardziej uregulowany cykl podawania insuliny, a także mogą ograniczyć jej stosowanie). Rowery Poznań to także idealna opcja dla osób z problemami serca czy miażdżycą. 30-40 minut na rowerze dziennie może obniżyć poziom złego cholesterolu w widoczny sposób.

Inne zalety jazdy na rowerze to zwiększenie odporności, ponieważ dzięki tego rodzaju aktywności organizm uodparnia się na zmęczenie, przyzwyczaja się do większego wysiłku fizycznego. Podnosimy także poziom hormonu szczęścia czyli endorfin i lepiej radzimy sobie ze stresem. Zwiększamy też zapotrzebowanie na energię, ciało spala zapasy zgromadzone w tkance tłuszczowej, a my chudniemy! Najlepiej gdy jeździmy dłużej niż pół godziny, ponieważ wtedy zaczynają być spalane zapasy tłuszczu z glukozy. Najlepsze tempo do jazdy to 115-150 uderzeń na minutę, polecana długość trasy na prostej drodze to 15 km. Z czasem możemy zwiększać długość i intensywność swojej trasy. Pamiętajmy o uzupełnianiu płynów -wody i odżywek izotonicznych.

Jeżeli nie możemy pozwolić sobie na jazdę na świeżym powietrzu, np. ze względu na warunki atmosferyczne postawmy na rowerek stacjonarny. Co prawda nie zastąpi nam w całości jazdy na świeżym powietrzu ale może być sensowną alternatywą. Może znudzić się szybko, ale sprawdzi się w przypadku osób systematycznych. Jest jednak z pewnością dobrą opcją dla osób starszych, dla których jazda na normalnym rowerze mogłaby być zbyt niebezpieczna, ponieważ wymagałaby większej koncentracji i skupienia naszej uwagi.