Ulotki z supermarketów

Ulotki z supermarketów

Zdecydowana większość supermarketów prowadzi drogie kampanie reklamowe, opierające się na billboardach wyświetlanych głównie w tych miastach, w których działa jeden ze sklepów danej sieci. Ponadto sieci takie reklamują się w zakresie ogólnopolskim poprzez spoty reklamowe, co zachęca mieszkańców innych miast do odwiedzenia najbliższego sklepu. Jednak nie są to jedyne formy reklamy.

Większość sieci przygotowuje specjalne ulotki reklamowe, w których informuje o nowościach czy promocjach które pojawiły się w sklepie w danym miesiącu czy nawet tygodniu. Ulotki takie roznoszone są przez specjalnie wynajęte firmy lub pracowników sklepu na określonych obszarach, np. w mieście w którym działa sklep, na największym osiedlu czy w określonym promieniu kilometrów od sklepu. Wiele osób nie życzy sobie otrzymywania tego typu ulotek, gdyż nie będąc zainteresowanym ofertą sklepu pojawia się kłopot związany z wyrzucaniem ulotek, a gdy kilka sieci zdecyduje się je roznosić, pojawia się dość sporo makulatury.

Ekologiczność ulotek reklamowych, a właściwie jej brak powoduje ostatnio spore wątpliwości. W czasach kiedy ekologia stała się jednym z najistotniejszych problemów globalnych, brak dbałości o nią może odnosić skutek całkowicie odwrotny od zamierzonego. Sieci supermarketów zaczynają sobie chyba uświadamiać te problem, i powoli rezygnują z obfitych kampanii ulotkowych. Reklamę można zapewnić firmie na wiele innych sposobów – dobrym i bardzo ekologicznym pomysłem może być emisja spotów reklamowych na ekranach LED – te niskoenergetyczne nośniki są bodajże najlepszą alternatywą.