Znaczenie obrazu reklamowego

Znaczenie obrazu reklamowego

Dzisiejsza reklama bogata jest w wiele zdarzeń – ścieżki dźwiękowe, obraz, tekst, które odbieramy poprzez różne bodźce naszego ciała. Doskonale zauważalna przez nasz organizm reklama nie jest skonstruowana w oparciu o jedno tylko zdarzenie.

Reklamy w szarych gazetach są słabo zauważalne, a docierają do nich tylko te osoby, które są bezpośrednio zainteresowane daną ofertą. Jeśli chcemy wpłynąć na szeroką rzeszę odbiorców, którzy ponadto nie są zdecydowani na dany produkt lub nawet nie wiedzą o jego istnieniu, musimy wykorzystać wszelkie możliwe środki, aby osiągnąć sukces. Jednak zastosowanie wszystkiego na raz może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego, dlatego też każde dostępne narzędzie należy wykorzystywać z umiarem, z tzw. smakiem. Dzięki temu nasza reklama może przypaść do gustu wielu osobom czyniąc z nich klientów naszej firmy.

Obraz jest doskonale zauważany przez odbiorców, a jeśli dodatkowo jest połączony z dźwiękiem, możemy być pewni, że zostanie zauważony. Odpowiednie dobranie tych zdarzeń może przynieść wymierne korzyści. Warto, przy konstruowaniu efektywnych obrazów reklamowych posiłkować cię badaniami eyetrackingowymi. Dają one możliwie chyba najlepszy pogląd na to w jaki sposób działa ludzkie oko – tłumaczą które obszary obrazu reklamowego są najistotniejsze i gdzie spoglądamy najpierw. Na ich podstawie można również określić która część przekazu najlepsza jest na umieszczenie wzorów graficznych, oraz gdzie należy wstawiać informacje dotyczące promowanej usługi lub produktu.